L'objectiu dels autors que hi col.laboren és facilitar informació de les activitats que han fet, mitjançat tracks, ressenyes, fotos o vídeos. elsdalton@gmail.com.
Alpinisme
Escalada
Ferrades
Gel i neu
Expedicions

dimarts, 27 de maig del 2008

Pedraforca: Fòssils a la via Estassen


La història no ve gaire a conte en aquest bloc però estic intentant desencallar un misteri que ningú m'ha solucionat:
Ja fa nou anys que vàrem anar a escalar la via estassen amb una colla d'amics.


Aquell dia vaig trobar uns fòssils d'un color rogenc just al collet del dit de Riambau, uns cinc-deu metres més avall d'on comença la via Estassen.
En aquell moment els vaig agafar sense donar-li gaire importància, i la sorpresa va ser quan el gran coneixedor de la comarca en geologia i bon company de feina, i amic, Lluís Viladrich, no els va saber identificar.
Es va comprometre, però, a demanar-ho a companys que podien saber-ho.
El Lluís ens va deixar al cap d'uns anys i en aquest temps no va trobar ningú que els pogués identificar.
Ho vaig demanar a més gent i mai ningú me n'ha sabut dir res.
Faig públiques unes fotografies on potser no es pot apreciar gaire però hi ha sobre tot una espècie de cargolines que fan entre 4 i 8 cms de llarg.

A veure si hi ha algú que veu el bloc i en sap alguna cosa.
Els companys de l'aventura: Marc, Sergi, Jaume, Lluís, Pere i David.