L'objectiu dels autors que hi col.laboren és facilitar informació de les activitats que han fet, mitjançat tracks, ressenyes, fotos o vídeos. elsdalton@gmail.com.
Alpinisme
Escalada
Ferrades
Gel i neu
Expedicions

dilluns, 23 de març del 2009

Cadí: Canal dels troncs

Fa quatre anys que amb el Sergi teniem l'espina clavada. Llavors ens vam haver de retirar després de que la neu inconsistent en el pas clau de la via em va fer "volar" una mica.
Vam decidir que aquell no era el dia i que ja hi tornariem.... Ha passat el temps i unes males temporades de neu, però per fi hi hem tornat.
Abans, ja l'havia intentat amb l'Olivier però en aquella ocasió ens va fer desdir la cua de gent a l'entrada de la via. Anàvem massa tard.

El Prat de Cadí encara ple de neu

A la tercera la vençuda, bones condicions de neu, i a matinar toca per tal d'arribar els primers. Així ho hem fet i ens ha sortit bé. Quan ens preparàvem per començar han arribat uns bons companys, el Terrible i la Montse que havien pres la mateixa decisió en el mateix dia, la Canal del Troncs.

Estreta entrada a la canal

Comença molt encaixonada i en el primer llarg et trobes la major dificultat de la via. Una sèrie de blocs encastats barren el pas de l'estreta canal que s'han de superar amb passos de IV, V i V+, amb ordre ascendent en la dificultat.

El record del "saque" de fa anys em porta a convidar al Sergi a fer de primer en aquest llarg, el resol bé i amb poc temps.
Acte seguit pujo deixant la tècnica i la finura a la butxaca, però al final també resolc sense grans entrebancs.

Foto 1: Sortint del pas de V+
Fotos 2 i 3: Part alta de la canal abans d'arribar al balcó

A partir de la R tiro a davant però ja no hi ha dificultats remarcables, no trobo el pas dels troncs i només hi ha un curt tram amb glaç per sobre la cova (que la ressenya marca IV+). Pujem en ensamble fins a un balcó on es veu gent pujant per la Sàbat.

A partir d'allà la via perd la línia directa que tenia i s'ha d'anar buscant vires de neu amb tendència a la dreta fins que veus la carena i la sortida.

Fotos 1, 2, 3: A partir del balcó s'ha de buscar el recorregut més evident i traces antigues

Fins i tot el pas de IV- que marca la ressenya a la part alta està cobert de neu i no té dificultat.

Foto 1: La impressionant cara nord del Cadí
Foto 2: a l'esquerra de la foto, el suposat pas de VI aquest any és un tràmit

A la zona alta trobem un espai obert i tan pots optar per aquesta sortida normal com per la de la Oriental del Ticó, que ja serà la de la possible baixada si no es vol fer la típica del Cristall.
Nosaltres optem per la segona opció perquè volem intentar arribar fins a la cova i la font del Cristall però degut a la neu acumulada ens és impossible arribar-hi.

Foto 1: difícil acces a la feixa que porta a la Font del Cristall. La cova està tapada per la neu.
Foto 2: descens per la Canal del Cristall

Sergi i Lluís

MARmoTA ha dit...

És veritat, el Cadí és impressionant!!